
Onduidelijkheid… dat is iets dat funest kan zijn in de relatie tussen klant en leverancier. Soms kan het zijn door een verkeerde woordkeuze of een bewuste keuze om informatie niet te delen.
Soms ontkom je er niet aan om zelf een einde te maken aan eventuele onduidelijkheden die bestaan bij klanten die je zelf achter hebt gelaten bij het bedrijf dat je in 2017 met veel enthousiasme hebt gestart en waarbij je commercieel en technisch gezien enorme mooie hoogtepunten hebt mogen beleven samen met de klant.
In het eerste half jaar van 2021 kreeg ik zelf steeds meer last van de onderlinge wrijving tussen de aandeelhouders, de wijze waarop offertes en facturatie gedaan werd en hoe we onze aanbiedingen naar klanten verstuurden. Als persoon, techneut en ondernemer heb ik een bepaald niveau voor ogen en dat werd, naar mijn mening, steeds minder waargemaakt vanuit de organisatie. Afspraken met klanten werden zonder blikken of blozen verplaatst waardoor je de reguliere doorlooptijden niet kon waarmaken die waren afgesproken met de klant. Groeipaden voor het bedrijf werden net zo makkelijk aan de kant gegooid als het verkeerde printje die nu op een printer ligt. Uiteindelijk wil je het beste voor het bedrijf en voor de medewerkers waar je verantwoordelijk voor bent en om te groeien moet je de boer op, producten en diensten verkopen en niet op je handen blijven zitten en wachten tot de opdrachten als hapklare kippen zo de mond invliegen.
En dat zorgt voor irritatie.. Irritatie kan je alleen maar wegnemen door keuzes te maken. Keuzes hebben gevolgen. Gevolgen moet je communiceren naar alle belanghebbenden. Niet communiceren zorgt voor onduidelijkheid. En onduidelijkheid is funest. Precies waar ik deze blog mee begonnen ben.
Tijd voor duidelijkheid
Per 1 juli 2021 heb ik mijn aandelen in Viditel overgedragen aan mijn compagnons en is de naam Viditel opnieuw in mijn bezit gekomen. Het huidige Viditel BV heeft tot 1 januari 2022 een gebruikersrecht gekregen om de naam te mogen voeren en in de gegunde zes maanden een nieuwe bedrijfsnaam wereldkundig te maken.
Na een korte periode van bezinning heb ik besloten om mijn eigen werkzaamheden op het gebied van telefonie, connectiviteit en infrastructuur vanaf augustus 2021 onder de naam VidiNed BV te gaan uitvoeren. In de loop van 2022 zouden de namen Vidined en Viditel weer samen komen na het einde van de gebruikersovereenkomst. Het cirkeltje zou daarmee rond komen.
De realiteit
Op het moment van schrijven (8 februari 2022) zijn er twee bedrijven die de naam Viditel voeren. En daar wordt het wat gecompliceerd; VidiNed BV heeft Viditel als handelsnaam en Viditel BV heeft ICT&Co als handelsnaam.
Het is dus goed mogelijk dat je nog steeds facturen ontvangt vanuit Viditel BV (wat wij dus niet zijn) en dat je ondertussen contracten sluit met ICT&Co (wat we dus ook niet zijn). Wanneer de statutaire naam van Viditel BV officieel aangepast wordt is, ook voor onszelf, volledig onduidelijk.
De bedrijven VidiNed BV en Viditel BV (ICT&Co) hebben niets met elkaar van doen en werken ook niet samen op het gebied van technische ondersteuning van de infrastructuur-, telecom of connectiviteitsklanten na het vertrek van de laatste engineer eerder dit jaar.. VidiNed BV beschikt niet over de toegang tot de klantomgevingen van Viditel BV klanten en kan derhalve dan ook geen technische ondersteuning bieden. Er zijn wel verkennende gesprekken geweest om de dienstverlening op te pakken, deze zijn echter op niets uitgelopen.
Viditel… nog steeds springlevend
Of we gebruik maken van VidiNed of van Viditel maakt eigenlijk niet uit. Het gedachtengoed om technische oplossingen op het hoogste mogelijke én best passende niveau bij klanten te kunnen leveren zit sinds augustus 2021 in Venray achter een bureau en niet meer in Wijchen.
En daarmee is Viditel ook in 2022 springlevend. Ook al heten we dan officieel VidiNed BV
Groet,
George